Stap 1: inventarisatie op locatie
We starten met een brede inventarisatie op de locatie waar het allemaal om draait. Wat zijn jullie functionele kantoorwensen en hoe ziet de locatie er precies uit? Nestel bezoekt jouw (toekomstige) kantoor en neemt alle eisen, wensen en aandachtspunten met je door. Ook zijn we in dit stadium heel benieuwd naar jullie company-identiteit en of er een brand guideline is waar we mee moeten werken, kortom: alle handvatten voor het bepalen van de gewenste kantoorstijl zijn van harte welkom!
Stap 2: indelingsplan + budget-indicatie
Na locatiebezoek en inventarisatie maakt onze interieur-ontwerper één of meer vlekkenplannen voor de mogelijke indeling van het nieuwe kantoor. Deze dienen als praatstuk om de infrastructuur van je nieuwe werkomgeving in kaart te brengen en daarmee de eerste keuzes te maken. Wanneer de indeling is bepaald, volgt een eerste - uiterst grove - begroting. Dat is zeker geen offerte, maar geeft wel indicatie van de benodigde investering én de keuzes die je daarin kunt maken. Indelingsplan + budget-indicatie samen helpen jou én ons om de denkrichting van het ontwerp te toetsen.
Stap 3: stijl-selector + moodboard
Voor een interieur-designer is het cruciaal om bloot te leggen wat de 'gewenste identiteit' van z'n opdrachtgever is. De inrichting van het nieuwe kantoor moet daar tenslotte één-op-één een vertaling van zijn en zowel medewerkers als klanten het juiste gevoel geven. Om die gewenste kantoorstijl te pinpointen, gebruiken onze designers verschillende tools, variërend van online vragenlijsten tot brandgames en het maken van moodboards. Allemaal met dat ene doel: blootleggen van het company-profile van onze opdrachtgever om daar vervolgens de juiste interieurstijl bij te ontwerpen. Een supergaaf proces, elke keer weer!
Stap 4: ontwerp + detail-begroting
Nadat je functionele eisen én de interieurstijl van je nieuwe kantoor in kaart zijn gebracht, voegt de interieurontwerper alles samen in een compleet ontwerp van het hele kantoor. Denk aan een vloerplan en 3D-ontwerp plus meubelplan. Inclusief vloeren, compartimentering en akoestische details maar vooral met een stijl waarin je meteen het karakter van je organisatie herkent. Meestal volgen in dit stadium nog een paar kleine aanpassingen, waarna je van het hele voorstel een heldere detail-offerte ontvangt.
Stap 5: realisatie, oplevering & nazorg
Is het interieurontwerp helemaal naar wens en ook de offerte akkoord, dan realiseert Nestel de complete kantoorinrichting. Daarvoor werken we al jaren samen met een brede club specialisten, van vloerenfabrikant tot maatwerkbouwer en interieurproducenten uit heel Europa. We maken duidelijke afspraken over de voortgang en de oplevering en houden je goed op de hoogte. Heb je je droomkantoor eenmaal in gebruik genomen dan evalueren we het proces en zijn we altijd standby voor vragen.
Maak werk van je plannen
Heb je plannen voor een nieuwe kantoorinrichting of overweeg je ze? Ga je verbouwen, verhuizen of uitbreiden? Ben je benieuwd wat er allemaal mogelijk is? Wij verrassen je graag. Laat ons weten wat je wensen zijn, dan maken wij er werk van. Mooi werk!